top of page
Zoeken
e-gomezvalencia

3 redenen waarom eigen fotografie belangrijk is voor je merk of bedrijf.

Bijgewerkt op: 24 jan 2021




Beeldmateriaal dat echt iets zegt over jou, over jouw product of dienst daarmee maak je jouw content uniek. Eigen beeldmateriaal maakt jouw content persoonlijk en uniek. Of je nu een restaurant hebt, een webshop hebt, artiest bent of een schoonheidsspecialist bent, eigen beeld werkt gewoon het beste. Het kan jou onderscheiden van je concurrenten. In onderstaande blog deel ik de 3 belangrijkste redenen waarom het hebben van eigen fotografie of film belangrijk is voor je merk of bedrijf.


“Dat wat jij doet, de look and feel en uitstraling moeten volledig in lijn zijn met wat je uitstraalt op je website”.


Teveel tekst is killing, één beeld zegt meer dan 1000 woorden

Je bent vast weleens op een website gekomen die zoveel tekst bevatte dat je keuzestress kreeg en door de bomen het bos niet meer zag. Of wellicht heb je zelf weleens teruggekregen dat het onduidelijk is wat je nu precies doet. Maar wat maakt jouw website nu zo interessant en hoe kun je de aandacht van je bezoeker vasthouden? Met bijvoorbeeld korte video’s kun je uitleggen wat je precies doet met jouw dienst of product. Het zorgt voor een overzichtelijk geheel waarin mensen niet verzanden in grote hoeveelheden tekst. Wanneer je een goed beeld van je bedrijf wil geven kun je natuurlijk uitgebreid omschrijven wat je precies doet. Daar is niets mis mee, maar het kan er wel voor zorgen dat de lezer zijn aandacht niet vast kan houden en zijn aandacht verliest. Door het gebruik van het juiste beeldmateriaal kun je ervoor zorgen dat jouw bezoekers één oogopslag weten wat je bedrijf precies doet. En blijven ze ook langer op je website. Ook kun je hiermee echt jouw eigen branding ondersteunen. Dat wat jij doet, de look and feel en uitstraling moeten volledig in lijn zijn met wat je uitstraalt op je website. Wat natuurlijk de jouw conversies ten goede komt.


Je kunt maar één keer een goede eerste indruk maken.

Foto’s van je bedrijfspand, de personen, producten of processen maken dat de bezoeker van je website jouw bedrijf echt begrijpt en de diensten die je levert. Naast de juiste kwaliteit van die afbeeldingen zijn ook kleuren en effecten van foto’s belangrijk. Wanneer je een pagina hebt met heel veel kleur kan dit de bezoekers afschrikken dit geldt ook voor weinig kleur. Het is daarom belangrijk dat je een bepaalde consistentie in je huisstijl kleuren gebruikt. Door dit consequent te doen kan je de bezoeker laten focussen op de belangrijkste elementen van een pagina. Hiermee kun je invloed hebben op het gedrag van jouw bezoekers. Natuurlijk geldt ook op jouw website dat de eerste indruk alles bepalend is. Daarom is het goed om de website met goed beeldmateriaal te openen en zo de aandacht van je bezoeker te trekken en te behouden. Daarnaast is het goed als iedere pagina een eigen foto heeft die aangeeft wat de uitstraling is van die pagina en wat het doel is van wat je over wil brengen vanuit die pagina. En ook hier kun je natuurlijk alle kanten op met kleur en effecten.


Je creëert betrokkenheid bij jouw doelgroep

Wanneer je kwalitatief goed beeldmateriaal op je website hebt die ook nog eens passend zijn bij je doelgroep creëer je automatisch betrokkenheid en trek je nieuwe klanten aan wat natuurlijk leidt tot meer omzet. Waar gaat jouw doelgroep op aan? Wat vinden zij interessant om te zien en wat juist niet? Jouw bedrijf heeft een eigen identiteit wat jouw bedrijf uniek maakt. Als je beeldmateriaal gebruikt wat hetzelfde is als van jouw concurrent of wat niet het juiste beeldmateriaal is dan laat je echt kansen liggen. Met goed beeldmateriaal kun je laten zien waarom iemand voor jouw product of bedrijf moet kiezen.




11 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


def_Logo_Edgar_Tekengebied%2525201_edite
bottom of page